مرکز خرید رنگ ساختمان

مرکز خرید رنگ ساختمان اینکه رنگ ساختمانی را برای چه منظوری و چه مکانی انتخاب می‌کنید اهمیت زیادی دارد. بنابراین باید از قبل به درستی درباره آن فکر کنید

مرکز خرید رنگ ساختمان

مرکز خرید رنگ ساختمان

اگر دنبال آرامش در محیط هستید باید سراغ رنگ‌هایی بروید که چنین حسی را در شما القا کند. اما اگر دنبال هیجان و پویایی هستید باید رنگ‌هایی را انتخاب کنید که چنین ویژگی‌هایی را در ذهن شما تداعی کند

متراژ ساختمان

یکی دیگر از موارد مهم در انتخاب رنگ ساختمان، متراژ است. به این دلیل که متراژ مکان رابطه مستقیمی با هزینه و منابع موجود ما دارد. اگر مساحت زیاد باشد و هزینه محدودی داشته‌ باشید، باید سراغ رنگ‌های ساختمانی همچون رنگ پلاستیک یا رنگ روغن بروید.

از طرف دیگر یادتان باشد طبیعتاً با تعداد افراد کم نمی‌توان مکان‌های بزرگ را در زمان سریع رنگ‌آمیزی کرد. پس اگر نمی‌توانید از چندین نفر برای رنگ کردن ساختمان استفاده کنید حواستان باشد سراغ روش‌های آسان نقاشی ساختمان بروید.

نکته مهم دیگری که به متراژ مکان ارتباط دارد بزرگ یا کوچک بودن اتاق‌ها یا فضایی است که قصد نقاشی آن را دارید. به این دلیل که اگر اتاق شما کوچک باشد نمی‌توانید خیلی از رنگ ساختمانی تیره استفاده کنید؛ چراکه هم فضا را کوچک‌تر نشان می‌دهد و همین که خیلی دل‌گیرتر خواهد شد.

سبک دکوراسیون

پرواضح است که سبک دکوراسیون انتخابی برای خانه یا محل کار اهمیت بسیار زیادی در انتخاب نوع رنگ ساختمانی دارد. رنگ دیوارها به عنوان رنگ مکمل دکوراسیون ما استفاده می‌شود. ضمن اینکه رنگ ساختمان روی روحیه، عملکرد و بهره‌وری کارمندان تاثیر به‌سزایی دارد. بنابراین باید دقت کنید که در چه محیطی و در کجا از چه نوع ترکیب رنگی استفاده کنید.

به عنوان مثال رنگ‌های تیره فضای خانه و محل کار را خیلی دل‌گیر کرده و انرژی محیط را می‌گیرد. بنابراین اگر دنبال محیطی پویا و شاداب هستید خیلی به فکر انتخاب رنگ‌های تیره نباشید.

نکته مهم دیگر این‌جا است که باید خودتان یا کارشناسان به درستی از روانشناسی ‌رنگ استفاده کنید. چراکه رنگ‌های مختلف مکمل یکدیگر هستند و باید به درستی در کنار همدیگر استفاده شود. این موضوع کاملاً در سبک و طرح دکوراسیون شما جلوه پیدا می‌کند، بنابراین نمی‌توانید هر رنگی را در کنار رنگ دیگر استفاده کنید.

 

این مطلب چه‌ اندازه برایتان مفید بوده است؟

امتیاز خود را ثبت کنید.

میانگین امتیاز: 0 / 5. تعداد رأی: 0

اولین نفری باشید که امتیاز ثبت می کند 🙂

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما